Luni, 23 noiembrie, de la ora 21:30, la TVR 3 s-a difuzat o nouă ediție a emisiunii "Prețul succesului" unde a fost invitat directorul executiv al AMPER, Cătălin Hegheș.
Ediția este disponibilă online pe TVR+.
Știm despre el că este directorul executiv al Asociației pentru Minți Pertinente AMPER – înființată în 2011, la Tîrgu-Mureș ca formă juridică de susținere a revistei LeCtura. Mai știm că AMPER se declară deschisă celor care doresc să se implice în viața comunității și încurajează atitudinea proactivă și voluntariatul. Revista LeCtura este "un proiect editorial conceput de un grup independent de tineri care au în comun pasiunea pentru lectură. Revista are drept obiectiv principal încurajarea lecturii şi cultivarea interesului pentru cărţi. Reprezintă un mod de a renunța la a sta deoparte și a constata. Un mod de implicare activă în viața orașului."
Printre subiectele pe care le abordează Cătălin Hegheș în articolele sale se numără: impozitul pe clădiri, licitațiile din bani publici, sistemul de vot, rectificările bugetare, legea Big Brother, finanțarea spitalelor. Iar în ceea ce privește activitatea asociației descoperim implicarea în proiecte de civism, cultură și educație, încurajarea implicării tinerilor în rezolvarea unor chestiuni care îi afectează direct, susținerea voluntariatului, derularea unor campanii de comunicare și strângere de fonduri, oferirea unor burse și a asistenței în limita resurselor și a domeniilor de pregătire.
Observăm, așadar, că activitatea asociației AMPER s-a concentrat, în timp, mai mult pe sfera civică decât pe cea culturală. Sau, după cum spunea Cătălin Hegheș, într-un interviu acordat cotidianului "Zi de zi" de Mureș: "milităm pentru transparenţă, cheltuire responsabilă a banilor publici sau, cu alte cuvinte, bună guvernare."
La începutul acestui an, Asociației AMPER i s-a decernat premiul „Scurtcircuit în clasa politică”, în cadrul Galei Premiilor Participării Publice. Este vorba despre premierea campaniei „Împreună schimbăm Legea Partidelor”, demarată în primăvara anului 2014. Campania a fost aleasă din peste 46 de proiecte înscrise în competiţie.
O ediție transmisă de Studioul Teritorial Tîrgu-Mureș. Producător Iulia Vizi.